هفدهمین دوره مسابقات شطرنج آزاد بین المللی دبی

تبلیغات

نویسندگان

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    به وبلاگ اموزشی chessrostami خوش آمدید هدف این وبلاگ آموزش و بالا بردن سطح اطلاعات شطرنجبازان عزیز می باشد

امکانات جانبی

بهترین محصولات شرنج

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

نظرسنجي

    چه مطالبی بیشتر در سایت قرار بگیرد؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 888
    کل نظرات کل نظرات : 168
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 4
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 643

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 32
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 307
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 3
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 31
    آي پي امروز آي پي امروز : 11
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 102
    بازدید هفته بازدید هفته : 339
    بازدید ماه بازدید ماه : 2579
    بازدید سال بازدید سال : 22427
    بازدید کلی بازدید کلی : 506385

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.218.61.16
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

تبادل لینک

     تبادل لینک هوشمند آرام
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سایت  شطرنج رستمی و آدرسwww.chessrostami.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

    تشکری - با سلام و تشکر از مطلب عالی تون.
    ممکنه بیشتر توضیح بدید با اسمارتيز چطوری پسر دو ساله ام رو با شطرنج آموزش بدم.
    من تصمیم داشتم شطرنج جامبو ترنج رو براش بگیرم که با مهره ها آشنا بشه. ولی متاسفانه پیدا نکردم. - 1396/3/25
    Amir -

    سلام. لینک دانلودی که گذاشتین ظاهرا خرابه و فایلی رو نمیتونم دانلود کنم. اگه میشه لطفا واسم ایمیلش کنید. خواهشا بهش نیاز دارم. خیلی گشتم ولی نتونستم پیداش کنم تا اینکه رسیدم به سایتتون و دیدم اینجام نمیشه دان کرد. خیلی ممنون

    پاسخ: سلام این فایل در سایت chessok.ir موجود است

    - 1395/3/10
    احمد رضائيان - با سلام و ارادت به آقاي رستمي خستگي ناپذير فقط ميتوانم بگويم كه باعث افتخار و سربلندي ماست بودن افرادي چون شما . پوينده و پاينده باشيد
    پاسخ: ممنون از شما دوست عزیز - 1394/12/12/chessrosta
    دوستون دارم - کوین ب معنی ملکه است از انجایی ک در زمان گذشته این ملکه بروی شاه تقریبا حتی میشه گفت تاثیری بیشتری ب نسبت وزیر داشته چون این ملکه ها از خانواده های پرنفوذ و ثروتمند دوران خود بوده اند و همان ملکه هست ک تقریبا وزیر هم میشه گفت. و فیل هم ماجرایی تو همین راستاها داره خواستین توضیح میدم - 1394/9/24/chessrosta
    سرافرازی -
    سلام ببخشید من ویندوز 10 دارم وقتی روی اکتیویت آفلاین کلیک میکنم (برای کرک کردن فریتز 14)هیچ عکس العملی نشون نمیده و توی کادر چیزی نمیشه نوشت میخواستم ببینم به خاطر ویندوز 10 هست یا کلا چه راه حلی داره
    خیلی ممنون
    پاسخ: به فیلم آموزشی روش نصب در سایت chessrostami.ir مراجعه کنید بهتره که ویندوز 7 یا 8 نصب کنید - 1394/9/4/chessrosta
    امیر - باسلام
    لطفا ف ار ممکنه فایل ها را برای من ایمیل کنید
    باتشکر
    وب عالی ای دارید - 1394/4/30/chessrosta
    چترنگ - اسب نماد سواره نظام، فیل نماد همون فیل!! رخ نماد ارابه های جنگی و وزیر یا فرزین نماد فرمانده لشکر شاه بوده که نمیتونه زن باشه. سرباز هم که همون پیاده نظامه
    اینا اساس جنگهای هند قدیم هستش که به صورت بازی دراومده. ایرانیها هم بعدا اصلاحاتی توش انجام دادن که باعث بهتر شدن بازی شده
    حالا اسقف و ملکه با مسماست یا نمونه های وطنی؟ - 1394/3/24/chessrosta
    huihh - اشکال نداره من اول رجیستری کردم بعد ریختمش؟ - 1394/1/2/chessrosta
    مهناز - سپاسگزارم از اینکه ماهیت سی دی کسب درآمد از اینترنت را یادآور شدین
    پاسخ: وظیفه بود دوست عزیز - 1393/12/14/chessrosta
    محسن - کار کرد. عالی بود. ممنون. - 1393/12/12

فروشگاه شطرنج

کانال آموزش شطرنج

کانال تلگرام شطرنج

آدرس جدید سایت شطرنج رستمی

برای دریافت مطالب جدید شطرنج لطفا یه آدرس های زیر مراجعه کنید

www.chessrostami.ir

www.chessok.ir

فروشگاه تخصصی شطرنج

هفدهمین دوره مسابقات شطرنج آزاد بین المللی دبی

هفدهمین دوره مسابقات شطرنج آزاد بین المللی دبی با حضور 151 شرکت کننده ؛ متشکل از 39 استاد بزرگ ، 8 استاد بزرگ بانوان ، 21 استاد بین المللی ، 3 استاد بین المللی بانوان ، 13 استاد فیده ، 3 استاد فیده بانوان ، 3 کاندیدای استادی و 2 کاندیدای استادی بانوان از 39 کشور جهان از 17 لغایت 26 فروردین 1394 به مدت 10 روز و در 9 دور به روش سوئیسی در امارات متحده عربی برگزار خواهد شد .

استاد بزرگ دیوید هاول از کشور انگلستان با درجه بین المللی 2687 بخت نخست قهرمانی این دوره از مسابقات است.

از نکات قابل توجه کیفی این دوره از مسابقات باید به حضور 22 استاد بزرگ بالای 2600 و 11 استاد بزرگ بالای 2500 اشاره نمود ؛ ضمن اینکه به غیر از دو شرکت کننده ، مابقی 149 بازیکن حاضر در این رقابت ها دارای درجه بین المللی می باشند .

از نکات قابل توجه کمی این دوره از مسابقات نیز باید به شرکت 29 بازیکن از کشور هند اشاره نمود و این درحالیست که کشور امارات متحده عربی ( میزبان مسابقات ) 24 شرکت کننده در این رقابت ها دارد .

پنج شطرنج باز از ایران ، شامل : استاد بزرگ پویا ایدنی ( 2499 ) ، استاد بین المللی امیررضا پوررمضانعلی ( 2433 ) ، مسعود مصدق پور ( 2384 ) ، علیرضا فیروزجا ( 2278 ) و استاد فیده امیرمحمد سوزنکار ( 2207 ) در این دوره از رقابت ها حضور دارند .

 

  
 

تاریخ ارسال پست: 22 ارديبهشت 1394 ساعت:
می پسندم نمی پسندم

چرا زنان شطرنجبازان خوبی نیستند؟ نابرابری جنسیتی یا هوش ذاتی

نایجل شورت در سمت چپ

یک استاد بزرگ شطرنج می‌گوید «نابرابری جنسیتی» در بازی شطرنج وجود دارد، زیرا ساختار مغزی زنان و مردان با هم تفاوت‌هایی دارند. 
 
به گزارش فرادید به نقل از هافینگتون پست، اخیرا صحبت‌هایی راجع به تفاوت‌های ذاتی مردان و زنان مطرح شده است. نایجل دیوید شورت استاد بزرگ شطرنج انگلیسی همین تفاوت‌ها است که باعث شده تعداد قهرمان زن شطرنج بسیار کمتر از تعداد قهرمانان مرد در این رشته باشد. 
 
نایجل در گفتگو با مجله تازه‌های شطرنج می‌گوید: «ساختار ژنتیکی مغز مردان و زنان از هم تفاوت‌هایی دارد، پس چرا باید انتظار داشته باشیم که عملکرد یکسانی داشته باشند؟ من به راحتی می‌گویم که هوش هیجانی همسرم به مراتب بیشتر از من است. ارجحیت جنسی وجود ندارد، زیرا ما فقط توانایی‌های متفاوتی داریم. شاید اگر تعداد شطرنج‌بازهای حرفه‌ای مونث بیشتر بود بهتر می‌شد. اما قرار نیست که نسبت به این نابرابری گلایه کنیم، بلکه بهتر است این حقیقت را همین‌گونه که هست باور داشته باشیم.»

بقیه در ادامه:

او در مصاحبه‌ای با اسکای نیوز گفته بود که مغز مردان 10 درصد بزرگتر است و هنوز هم از نظر خود دفاع می‌کند: «ماده خاکستری مغز مردان خیلی بیشتر است. در عوض، ماده سفید مغز زنان چندین برابر بیشتر است.» او همچنین می‌گوید که تبعیض جنسیتی در شطرنج مشکلی را به وجود آورده است، اما این تفاوت‌های ذاتی بین زنان و مردان را نمی‌توان انکار کرد. 
 
جردن گِینز لوئیس دانشجوی دکتری عصب‌شناسی در دانشکده پزشکی کالج پن استِیت معتقد است که شورت درباره تفاوت‌های ساختاری مغز زنان و مردان درست می‌گوید، اما او کمی مبالغه کرده است، زیرا نقش مسائل اجتماعی تاثیرگذار را آن‌گونه که باید در نظر نگرفته است. او ادامه داد: «مطالعات مرتبط با مغز نشان داده که ساختار مغزی مردان و زنان به طور کلی دارای تفاوت‌هایی است. اما متخصصان می‌گویند نمی‌توان برای توضیح تفاوت‌های جنسی در رفتار تنها بر اختلافات تشریحی بسنده کرد.» 
 
جودیت پولگار یک شطرنج‌باز حرفه‌ای است که برای مدت کوتاهی صاحب رکورد جوان‌ترین استاد بزرگ جهان بود و در گذشته نیز توانسته بود شورت را شکست دهد. او در پاسخ به شورت گفته است: «ما مانند هر مرد دیگری می‌توانیم بجنگیم. من فکر می‌کنم این را در طول دهه‌های گذشته که شطرنج بازی کرده‌ام نشان داده‌ام. بحث جنسیت نیست، بلکه بحث هوش در اینجا مطرح است.»

چرا زنان «شطرنج‌بازهای» خوبی نیستند؟
Judit Polgar

سال 2009 پژوهشی در ارتباط با همین موضوع انجام شد و نتیجه گرفت که از آنجایی که تعداد شطرنج‌بازهای خانم کم هستند، استاد بزرگ شطرنج خانم نیز کم است. اما پژوهشی دیگر در سال 2014 ادعا کرد که آن مقاله «مشکلات آماری» داشته و از ایده برتری مردان نسبت به زنان در بازی شطرنج دفاع کرد. شورت نیز از همین مقاله در گفته‌های خود استفاده کرد. 
 
لوئیس معتقد است که جامعه بر قوه ادراک فرد تاثیر می‌گذارد و به پژوهشی اشاره می‌کند که همبستگی بالای شکاف جنسیتی در مهارت ریاضی را با نابرابری جنسیتی در سطح فرهنگی در نظر می‌گیرد. 
 
علاوه بر آن، دین برنِت در پاسخ به شورت در گاردین می‌نویسد: «هنوز اجماع علمی بر سر وجود هوش هیجانی وجود ندارد. حتی هیچ مدرکی هم وجود ندارد که نشان دهد هوش هیجانی زنان بیشتر از مردان است.»  

منبع: رسانه فرهنگی و زندگی فرادید


تاریخ ارسال پست: 22 ارديبهشت 1394 ساعت:
می پسندم نمی پسندم

فروش اکانت سایت معتبر chess.com

قبلا در پستهای جداگانه ای (بطور نمونه اینجا - اینجا - اینجا - اینجا ) درباره سایت شماره 1 جهان یعنی chess.com برایتان مطالبی نوشتم.این سایت که مجموعه ای از بهترین منابع آموزشی شامل تمرین تاکتیک ، آموزش استراتژی، معما ، ویدئو های آموزشی ، تمرین یک پوزیسیون خاص با کامپیوتر ، بانک اطلاعاتی و آماری شروع بازی ، کار با مربیان مطرح جهانی ، اخبار مهم در سطح جهان ، بازی آنلاین و مسابقات متعدد با کنترل زمانی های مختلف ، شطرنج از طریق رای (vote) ،تشکیل گروه و تیم ، مرکز خرید آنلاین محصولات جدید شطرنج ،ویرایشگر مخصوص بازی جهت درج بازی در سایت و یا وبلاگ ،صفحه مخصوص دانلود،بازی با کامپیوتر با قدرتهای مختلف، کانال تلویزیونی برای مسابقات مهم ،عضویت اکثر بازیکنان ریتینگ بالای 2600 در سایت مثل ناکامورا ، جوباوا ، واچر و... و از ایران هم خیلی از بازیکنان معروف و اساتید عنوان دار حضور دارند، برگزاری مسابقه بین اعضای برجسته سایت مثل ناکامورا و جورج میر و ... که میتوانید بعد از عضویت پایه از بعضی از امکانات آن بهره مند شوید.ولی اگر میخواهید از اکثر امکانات سایت بهره مند شوید میبایست عضویت خود را به Gold و یا Platinum و یا Diamond تغیر دهید.قیمت های 3 نوع عضویت با توجه به دلار 3400 تومانی و برای مدت یکسال بطور تقریبی بشرح زیر است:

1- نوع gold ------ قیمت  حدودا 130000 تومان

2- نوع Platinum ------ قیمت حدودا  210000 تومان

3- نوع Diamond ------ قیمت حدودا 390000 تومان

برای شناخت تفاوت این عضویتها اینجا را مشاهده کنید.

از مزایای اصلی و مهم این سایت میتوان به 2 مورد اشاره کرد:

1- سیستم ریتینگ دهی این سایت ، بر مبنای سیستم ریتینگ دهی جدید یعنی glicko میباشد که بسیار دقیقتر از سیستم ریتینگ elo در فیده است. با توجه به تجربه شخصی ، ریتینگ کسب شده در نوع استاندارد (15 دقیقه به بالا)سایت ، تقریبا با 70+ ویا 70- نسبت به ریتینگ واقعی است. یعنی اگر ریتینگ شخصی در نوع استاندارد (15 دقیقه به بالا)سایت مثلا 1840 باشد ، ریتینگ واقعی او 70 واحد بیشتر و یا 70 واحد کمتر است.به همین طریق میتوان به محدوده قدرت تقریبی بازیکن رسید. این روش برای بازیکنانی خوب است که ریتینگ ندارند و قصد دارند در مسابقات به ریتینگ خوبی دست یابند. این دسته از بازیکنان میتوانند ابتدا عضو سایت شده ، و نوع استاندارد را بازی کنند .بعد از تقریبا 100 بازی محدوده ریتینگ بدست میآید و اگر ریتنگ اخذ شده مطلوب نبود میتوانند بعد از مطالعه و اموزش بیشتر ، نسبت به شرکت در مسابقه اقدام کنند.

2- با توجه به وجود تقلب در سایتهای آنلاین شطرنج ، این سایت چندین موتور مختلف به همراه الگوریتمی محرمانه جهت جلوگیری از تقلب و ضایع شدن حق بازیکنان در سایت قرار داده است . این موتورها دائما بازیهای بازیکنان سایت را زیر نظر داشته و در صورت وجود و اثبات تقلب توسط سایت ، حساب بازیکن مسدود میشود.ذکر این نکته ضروریست و آن اینکه اکثر سایتهای شطرنجی به جزء سایت chess.com ، برنامه پیشرفته ای برای جلوگیری از تقلب در بازیهای آنلاین ندارند.

با توجه به اینکه تاکنون برای چندین بازیکن مطرح کشوری از جمله 2 بازیکن مرحله نهائی قهرمانی کشور این عضویت ها فعال شده است ، سایر علاقمندان نیز در صورت تمایل میتوانند برای خرید به شماره 09151867971 به نام یوسفی تماس حاصل نمایند تا نسبت به فعالسازی عضویت آنها اقدام شود. 


تاریخ ارسال پست: 22 ارديبهشت 1394 ساعت:
می پسندم نمی پسندم

نبرد افسانه ها

 

رویارویی دوجانبه میان گری کاسپاروف و نایجل شورت در 25 و 26 آوریل برابر با 6 و 7 اردیبهشت ماه سال 1394 در سنت لوئیس آمریکا با 2 بازی سریع (25 دقیقه + 10 ثانیه زمان اضافی) و 8 بازی برق آسا (5 دقیقه + 3 ثانیه زمان اضافی) ساعت 14 به وقت محلی برگزار می گردد. 

در روز اول که یک بازی سریع و 4 بازی برق آسا برگزار شد ، کاسپاروف موفق شد با نتیجه 3/5 بر 1/5 بر حریف غلبه کند. 

در روز دوم کاسپاروف موفق شد در هر 5 بازی برنده شود و در مجموع با نتیجه 8/5 بر 1/8 حریف خود را در هم کوبید.(به قول معروف دود از کنده بلند میشود.)

لینکهای کمکی:

1- سایت مسابقه

2- مشاهده زنده بازیها در سایت chessbomb

3- دانلود بازیها

4- گزارش روز اول بازیها در سایت chessbase 

5- گزارش روز دوم بازیها در سایت chessbase 


تاریخ ارسال پست: 22 ارديبهشت 1394 ساعت:
می پسندم نمی پسندم

باز هم تقلب در شطرنج

ظاهرا متقلبان دست بردار نیستند. این بار در هندوستان. kakkar با ریتینگ 1517 و با 19 سال سن در مسابقه Dr. Hedgewar Open Chess Tournament در دهلی نو در هندوستان ، توانست به راحتی حریفان را قلع و قمع کرد . تا دور چهارم با عملکرد 2364 و برد حریفان بسیار قدرتمندتر از خودش ، شک داور و خیلی از بازیکنان را در استفاده از تقلب بوسیله موبایل برانگیخت تا اینکه در دور پنجم ،این شک به یقین تبدیل شد.در دور پنج حریف او استاد بزرگ GM Praveen Thipsay بخت ششم قهرمانی بود. او از حریفش 900 واحد ریتینگ کمتر داشت.در این بازی kakkar در حرکت 87 از حریف قدرتمند خود پیش افتاد ولی قبل از پایان بازی ، حریف kakkar به سرداور مسابقه اعتراض کرد.GM Praveen Thipsay میگوید:"من متوجه شدم که او برای هر حرکت دو دقیقه وقت صرف میکند خواه حرکت پیچیده باشد یا حرکت آسان سوار و یا گرفتن پیاده. Thipsay گفت: من نظر خودم را به سرداور گفتم و او گفت به بازی ادامه بدهید.در حرکت 29 من آشکارا بازنده بودم و پیشنهاد تساوی دادم.اما او خیلی فوری پیشنهاد تساوی را رد کرد.به عقیده من او شاخه های آسان برد را از دست داد چون او منتظر تائید حرکت از طرف کسی بود.به نظر من او حرکت را درست نشنید و حرکت اشتباه بازی کرد. بالاخره kakkar از طرف سرداور مورد بازجوئی قرار گرفت .kakkar با استفاده از دو فقره گوشی هوشمند اندروید و همکاری با شخص دیگری و یک نرم افزار پیشرفته متهم به تقلب شد. وی از ادامه مسابقه کنار گذاشته شد.

سایت نتایج مسابقه

کارت بازیگری آقای متقلب 

با این لغت انگلیسی آشنا شوید: --------------  cheat = تقلب 

عکسها در ادامه مطلب:

منبع خبر: سایت chessbase

آکادمی آموزش شطرنج از راه دور


تاریخ ارسال پست: 22 ارديبهشت 1394 ساعت:
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

آغاز مسابقه اوپن نخجوان در کشور آذربایجان

مسابقه اوپن نخجوان از امروز در شهر نخجوان کشور آذربایجان در 2 جدول A و B آغاز شد.در جدول A که  66 نفر از 12 کشور حضور دارند 23 استاد بزرگ ،3 استاد بزرگ زن ، 12 استاد بین المللی ، 3 استاد بین المللی زن ، 12 استاد فیده،3 استاد فیده زن ، 1 نفر کاندید استادی و 1 نفر هم کاندید استادی زن و در مجموع 58 بازیکن عنوان دار با میانگین ریتینگ 2424  نبرد را آغاز کردند.بیشترین بازیکن بعد از آذربایجان ، مربوط به ایران است که با 10 شطرنجباز در این رقابت شرکت کرده است.

سایت نتایج مسابقه

 سایت رسمی مسابقه 


تاریخ ارسال پست: 22 ارديبهشت 1394 ساعت:
می پسندم نمی پسندم

آغاز اولین اوپن بین المللی شطرنج ابریشم در صومعه سرا

این مسابقه در شهر صومعه سرا و در دو جدول A و B برگزار می شود .در جدول A که مخصوص درجه داران بالای 2150 است 43 بازیکن با میانگین ریتینگ 2259 و در جدول B که مخصوص درجه داران زیر 2150 است 113 بازیکن با میانگین ریتینگ 1574 حضور دارند.

برای اطلاعات بیشتر از لینکهای زیر استفاده کنید.

دریافت آئین نامه مسابقه اوپن ابریشم

سایت رسمی مسابقه

سایت نتایج جدول A مسابقه

سایت نتایج جدول B مسابقه

پخش زنده مسابقات 


تاریخ ارسال پست: 22 ارديبهشت 1394 ساعت:
می پسندم نمی پسندم

کتاب شطرنج شروع بازی اسکاتلندی


The Scotch Game for White

Played by the Strongest Players
by Vladimir Barsky

نویسنده ولادیمر بارسکی

شروع بازی اسکاتلندی برای سفید

فرمت pdf

تعداد صفحات 196

با قابلیت کپی وچاپ

انتشارات : ستاره شطرنج 

بازی اسکاتلندی : 1e4 e5 2.Cf3 Cc6 3.d4 

شهرت این بازی از مسابقات مکاتبه ای بین شهر های ادینبورگ و لندن ( سال 1824 ) بدست آمده است.قرن نوزدهم،بازی های اسکاتلندی را شطرنجبازان برجسته آن زمان ، پائولسن ،استائونتون و اشتاینیتز مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.در تئوری های معاصر شروع بازی ها نیز استادان شوروی سابق نقش زیادی در انجام بررسیها در مورد این گشایش داشته اند. طرح اصلی بازی اسکاتلندی برای سفید عبارت از کسب برتری در مرکز از طریق از بین بردن پیاده e5 سیاه می باشد.

 

 بازی اسکاتلندی جزو گشایش های بازشطرنج  محسوب میشود که توسط قویترین بازیکنان شطرنج در جهان در یک دوره بیش از دو قرن در عمل مورد مطالعه و آزمایش قرار گرفته است. ایده پشت بازی اسکاتلندی ساده و به راحتی قابل درک است. 

 بازی اسکاتلندی بسیار جذاب برای بازیکنان سفید . این کتاب شامل هفت فصل برخورد با حرکت های مختلف . هر فصل شامل کارنامه سریع، موارد تحلیلی دقیق در بخش گام به گام و کامل بازی.   بعد از مطالعه این کتاب شما با قاطعیت می توانید شروع بازی اسکاتلندی در برخی از بازی های دوستانه در باشگاه خود -مسابقات شطرنج  و یا در اینترنت بازی کنید. ولادیمیر Barsky استاد شطرنج، روزنامه نگار و مربیگری دوم بین المللی A.Morozevich در مسابقات متعدد بین المللی، از جمله دو قهرمانی جهان است.

Contents

1.e4 e5 2.Nf3 Nc6 3.d4 cxd4 4.Nxd4

1 4...Nxd4; 4...Nge7; 4...d5
Quick Repertoire  10

Step by Step        14
Complete Games  29

2 4...g6; 4...d6
Quick Repertoire  33

Step by Step        39
Complete Games  51

3 4...Qh4 5.Nc3 Bb4 6.Be2
Quick Repertoire   55
Step by Step         58
Complete Games   71

4 4...Bc5 5.Nxc6
Quick Repertoire   74
Step by Step         79
Complete Games 104
 
5 4...Bb4+ 5.c3
Quick Repertoire 116
Step by Step       118
Complete Games 126

6 4...Nf6 5.Nxc6 bxc6 6.Bd3
Quick Repertoire  129
Step by Step        133
Complete Games  146

7 4...Nf6 5.Nxc6 bxc6 6.e5
Quick Repertoire  152
Step by Step        157
Complete Games  182

برای دانلود این کتاب ارزشمند به سایت www.chessok.ir مراجعه کنید


تاریخ ارسال پست: سه شنبه 22 ارديبهشت 1394 ساعت:
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم